Esao Andrews szürreális álomvilága
Valóságon túli hőlégballonok, gótikusra tépett kastélyok, rohadó vitorlások, szétfolyó mesehősök. Ezek a szókapcsolatok jutottak eszembe először, amikor megpróbáltam bekategorizálni Esao Andrews festményeit. De nem lehet. Képei viszont magukért beszélnek.
Esao Andrewst hívhatnánk a groteszk gótika művészének, ahogyan a dark erotika festőjének, vagy pop szürrealistának is, de igazán egyik sem adja vissza művészetének lényegét. Esao maga is szembeszáll a kategorizálással.
Képei folyamatosan mozognak a színes és sötét, játékos és komoly, szexi és beteg hangulatok között. Sőt sokszor mindez egy festményen jelenik meg.
De nem csak a témáiban mutatkozik meg a változatosság. Olajfestményein túl képregényt rajzol, hihetetlen zenekari lemezborítókat, gördeszka illusztrációkat is tervez. A leginkább a Circa Survive zenekar számára készített szürreális albumborítókról ismert, és számos képregényborítót készített a Vertigo Comics számára, valamint terveket alkotott karrierje elején a Deathwish és Baker Skateboards számára. Nemrégiben falfestményekkel is bővítette portfólióját, és szobrászati projekteken is dolgozik.
Andrews 1978-ban született, és az arizonai Messa-ban nőtt fel. 1996-ban költözött New York-ba, ahol elmélyíthette művészeti pályafutását. 2000-ben szerzett diplomát a The School of Visual Arts művészeti intézetben. Csupán 25 évesen pedig bekerült a londoni Nemzeti Arcképtár 2002-es BP Portrait Award kiállítói közé. Jelenleg Los Angelesben él és alkot, oldalán barátnőjével, Clare Bare-rel, kutyusával, Soybean-nel, és Gus nevű nyulával.Festményein megfigyelhető Gustav Klimt, Egon Schiele, Alfons Mucha és Joe Sorren hatása. Ám az elmúlt évtizedekben fokozatosan Amerika egyik legegyedibb és legkövetkezetesebb kortárs festőjévé vált.
Fotók forrása: Esao.ne